pollex.hr

metodika u nastavi klasičnih jezika

Smart ass Socrates

dana 15 prosinca, 2019

Priča o pametnom magarcu

Jednog je dana, stari magarac upao u bunar. Bunar je odavno presušio, a i nije bio odveć dubok, ali magarac nije mogao izaći iz njega. Počeo je revati sažaljivo. Nekoliko seljana  je čulo zov, i zajedno s vlasnikom magarca, potrčalo da vide što se dogodilo. Mago je nastavio s revanjem, još jače, jer se bojao da će uginuti tamo dolje, ali ljudi su rekli:

  • Glupo magare, samo ti revi, ionako si star i beskoristan, niti te možemo prodati, niti što raditi s tobom. Ionako smo namjeravali zatrpati bunar, pa možemo to učiniti i sad.

I tako su odlučili zatrpati bunar i magarca pokopati živa.

Svaki put kad bi ubacili lopatu zemlje, magarac bi je stresao s leđa i popeo se na gomilu koja je padala. Kako je gomila zemlje postajala viša, to je mago bio bliže spasu. Seljani su pomislili:

  • Vidi ti, pametnoga magarca.

Kad se površina s jedne strane izravnala s tlom, magare je elegantno išetalo. Oduševljeni vlasnik ga je pokušao zagrliti, ali magarac ga šupne ravno u lice i pobjegne na slobodu.

🙂

Sokratovo sito

Jednom je netko htio Sokratu ispričati trač o Diogenu, ali Sokrat ga je zaustavio:

  • Prije nego mi bilo što kažeš, provuci to kroz ova tri filtera…
  • Koja su to tri filtera – upitao je čovjek.

Sokrat odgovori:

  • Najprije, je li istina to što mi želiš ispričati?
  • Pa, nije, – odgovori ovaj – netko mi je to upravo ispričao i nisam provjeravao.
  • Znači, ne prolazi prvi filter. Sad te molim, je li to što mi želiš reći nešto lijepo?
  • Neee, upravo suprotno. Baš zato ti to i želim reći.
  • Oh, – reče Sokrat – ne prolazi niti drugi filter. A da nije to što korisno?
  • Ne. Samo sam ti želio reći…
  • Žao mi je – uzdahne Sokrat – ne zanima me…

 

Izvor


Komentiraj